Спас у ћутању и тишини

’’Овај метод сам усавршио за десет година учења и праксе. Толико да могу да научим и друге у зависности од ньихових способности. Реч је о мом менталном деловању на пацијента, чиме се у његовом мозгу успоставља равнотежа, а тиме и равнотежа у целом организму. Јер, мозак свима функционише на исти начин и центар свега je ту. Специфичност метода je у томе да се процеси у организму доведу у нормалан ритам без журбе и успоравања, да се постигне хармонија.’’

Алтернативна медицина је све више у моди

Спас у ћутању и тишини

Необични метод „менталне корекције и комуникације “за сређивање мисли, који примењује Јерменин Рубен Папиан, изазвао је велико интересовање тек недавно после отварања агенције у Центру ’’Сава”.

Десетак људи различитих година, оба пола, и једна девојчица дошли су на лечење код господина Рубена Папиана у истоимену агенцију смештену у Центру ’’Сава”. Претходно свако од њих прича како се осећао између две сеансе. Почиње лечење, а први услов је апослутна тишина. Сви заинтересовани затварају очи. Наша екипа, наравно, отвара четворе.

Господин Папиан, необично концентрисан, лагано хода око округлог стола, иза њихових леђа и понегде се мало задржи. Никог не додирује, ништа не изговара. На први поглед ништа се не дешава, а ипак… Све траје неколико минута, пацијенти отварају очи и то је крај сеансе. Доћи ћe поново. Ко су заправо ови људи и ко је Рубен Папиан?

Све осим сиде

Људи су дошли због различитих тегоба. Сувишних килограма, страсти према дувану и алкохолу, високог притиска, шећера, главобоље, астме, реуматизма и низа различитих органских сметњи. То је већ друга група пацијената овог јутра, а сви се обраћају за помоћ Рубену Папиану који у својој агенцији примењује сасвим нов и, по његовим речима, апсолутно аутентичан метод алтернативног типа. Он сам га назива методом „менталне корекције и комуникације”.

Рубен Папиан је из Јерменије и радио је у Москви, Женеви, Љубљани. Дошао је у Београд још пре годину дана. Недавно је отворио агенцију са галеристом Зораном Рамовићем и глумцем Тихомиром Арсипем.

Рубен Папиан доста добро зна наш језик, али о својој активности говори онолико колико сматра да је довољно. Остало је „пословна тајна”. Ипак, он има и школу за оне који желе да науче његов метод како би помогли себи и евентуално неком блиском. Школа ће ускоро почети и сви заинтересовани ће моћи да добију исте почетне информације, а они талентовани ћe вероватно ићи даље.

 Глава је главна

У чему се састоји тај ньегов метод помоћи људима јер Папиан не жели да употреби израз „лечење”?

 ’’Овај метод сам усавршио за десет година учења и праксе. Толико да могу да научим и друге у зависности од ньихових способности. Реч је о мом менталном деловању на пацијента, чиме се у његовом мозгу успоставља равнотежа, а тиме и равнотежа у целом организму. Јер, мозак свима функционише на исти начин и центар свега je ту. Специфичност метода je у томе да се процеси у организму доведу у нормалан ритам без журбе и успоравања, да се постигне хармонија.’’

Будући да смо присуствовали сеанси (потребно их је око седам) и да све делује потпуно неагресивно и обично, изненађени смо што се клијенти ипак жале да су осетили неке необичне симптоме: поспаност, главобољу, зујање у ушима, смањен апетит…

’’Пропратни ефекти нису ништа неуобичајено. Човека, уосталом, често и после партије шаха понекад заболи глава. Ипак, ти ефекти не морају да се јаве, али је боље да их има. То је знак да се све одиграва баш онако како треба. А клијенти су често и нестрпљиви и желе одмах резултат.’’

’’Дошао сам овамо због вишка килограма и високог крвног притиска’’, прича један од првих пацијената Рубена Папјана, иначе адвокат по занимању. ’’Ето, већ ми се стабилизовао крвни притисак, а нисам добио никакву дијету већ сам престао да једем између оброка. Ослабио сам девет килограма. Све је почело врло брзо да делује. Пио сам дневно по десет до петнаест кафа, а сада само две. Изгубио сам жељу за овим напитком. Хоћу да смршам још који килограм и зато сам наставио да долазим.’’

Други пацијент, који ради у позоришту као административац, казује: ’’Ја сам такође један од првих клијената. Имао сам грдне невоље са кичмом и зглобовима. Сада ми се стање толико побољшало да ни себи од страха не смем да признам да се ујутру будим без болова. Изгледа ми невероватно да је све то ишчилило. Престао сам и да пушим и да пијем. Ето. попио сам сада за „Звездину” победу неколико пића и уопште ми нису пријала. Једноставно сам изгубио жељу за алкохолом.’’

Не може да шкоди

И представници званичне медицине прате рад ове агенције. Један од ньих је примаријус др Љубомир Поповић:

’’Нас неколико ћемо пратити рад Рубена Папиана и после извесног времена ћемо и саопштити своје закључке’’, каже он. ’’За сада је битно да тај његов рад људима не шкоди, а мислим да је значај ове терапије најпре у превенцији. Уосталом, ортодоксна медицина тражи материјалне доказе и у томе је основна разлика између ње и алтернативног леченьа. Једини показатељ у овом другом случају су пацијенти и ньихово стање, а ако је оболелима боље, онда су за њих сами докази о томе најмање битни. Важан је резултат. Уосталом ми имамо резерву према свему што се материјално не може доказати што, рецимо, на Истоку није случај… Лично сам за све врете алтернативе ако могу да помогну па ћу овај лично испробати. Сврха мог учешћа је у томе да видим да ли то помаже или не помаже.

Време и стручньаци ће, дакле, рећи свој суд. За сада остаје. очито, само да радозналији и манье стршљиви пацијенти крену у још једну алтернативну авантуру и увере се колико им је помогла. Ипак, то све и кошта.

Један третман је 800 динара, а уобичајено је да клијент дође на седам сеанси како би се постигле промене. Када смо господина Папиана питали за гаранцију, рекао је:

’’Интересантно, где год сам радио, а радио сам много и овде и у другим земљама. само Срби траже гаранцију. Ја никад ништа не гарантујем јер све, заправо, зависи од пацијента и његових могућности. Некоме се може помоћи више, а некоме мање. Има и безуспешног труда. Као и у сваком послу, ја не лечим, ја само помажем људима да сами себи помогну.’’

Питамо нашег саговорника да ли је некад био болестан и како себи помаже?

’’Никад нисам био теже болестан, а уколико бих се разболео, тражио бих помоћ и од лекара. Ја имам врло позитиван и поштен однос према медицини као науци.’’

Чули смо да агенција планира, поред школе, и одржавање јавних сеанси у великим салама и уз присуство телевизијских камера. Између осталог, и један бесплатан третман за избеглице који ће се одржати у великој сали Центра ’’Сава”.

Извор: ’’Спас у ћутању и тишини’’ 1992, Србија

 

Leave a Reply

