Kako poželeti želju

Ruben Papian copy

Ruben Papian, tvorac škole za razvoj duhovnih sposobnosti čoveka „Sfera”, koja od 1993. postoji Beogradu. Izumltelj specijalne piramide i drugih priznatih pronalazaka, ezoterik, mislilac i retoričar, autor knjige How to Wish (Kako se želi), о svrsishodnosti života i potrebi da čovek izvuče maksimum iz sebe.

Kako da prepoznamo glavni potencijal u sebi?

-Prepoznati svoj potencijal krajnje je teško, ali ne zato što ga neko nema, već zato što je svako od nas „zarobljen” rutinom života. Primera radi, čovek je uspešan u proizvodnji plastičnih čaša. Kad ode na spavanje, međutim, ispod takozvanog veštačkog samozadovoljavanja (Ipak sam uspeo, ipak, ipak…) izbija misao: Nlsam zadovoljan. Recimo da on ima želju i dar za slikanje i da spozna: To je moja suština. Koliko Ijudi će ujutro staviti katanac na pioizvodnju plastičnih čaša i preći u slikare? Ni jedan. Da bi se stvarno promenio, čovek mora da ima jak karakter, strašno jak.

-Da li karakter može da se popravi?

-Može, ja i radim „kreiranje”,  program nadogradnje čoveka. Obraćaju mi se Ijudi koji su sebe formirali veštački, ali nisu otvorili  svoju suštinu, nisu pronašli sebe. Kad čovek ima 25 godina, pitanje: ко sam ja? više  zvuči kao: kakav ću biti kada porastem, kada se budem  formirao? Kad čovek napuni 30-40 godina, isto pitanje znači: Nisam valjda ja ovo? То je mnogo bolnije.

Koliko danas imamo veštačkih ljudi?

-Sto posto! Nisu ljudi krivi što su takvi, svet forsira pojedince da tako „kreiraju sebe”. Pokažite mi normalnog, razumnog čoveka koji ima porodicu i obaveze, а kome ne treba novac! Sistemu, opet, ne trebaju slikari, već proizvodnja i prodaja plastičnih čaša. То važi i za one koji kontrolišu naftne tokove sveta… Imam jednog poznanika čije se finansije pišu sa devet nula, koji me pita: U čemu je smisao mog života? Suština je da sistem sa devet nula poseduje njega, on je njegov rob.

-I,šta ste mu rekli?

-Kao i uvek, bio sam direktan i iskren. Rekao sam mu: Ti imaš mogućnosti da tražiš od nekog ко je viša sila, ako je to Bog- onda od Boga: Hoću ovako. Formiraj svoje HOĆU i sve će ti biti ispunjeno. On nije znao šta da poželi. Uplašio se: A šta ako se stvarno ispuni? Ruši se sistem… Promena ličnosti mora da se dogodi u sistemu a ne van njega. Neka se svako odluči sam da li će da meditira 20godina i ponavlja kao papagaj „Ommmm” ili će se upoznati sa prirodiiim tokovima duhovnog razvoja? Zato sam i formirao Centar koji se zove „Sfera”.

 

-Koji nivo duhovnosti možemo očekivati u budućnosti?

-Čovek će se u budućnosti zapitati: Da li uproizvodnji plastične čaše postoji element koji Ijudi sagledavaju sa nivoa duhovnosti? Dakle, svako će pronaći sebe u poslu koji radi, pod uslovom da ima nekoga da mu objasni gde se tu krije duhovnost i kreativnost, šta je tu konstruktivno za njegovu ličnost i sistem u celini.

 

-Kako je nastala vaša knjiga „How to Wish”?

-Jedan američki producent planirao je da snimi film o meni u Holivudu. Tako se dogodilo da sam upoznao reditelja i scenaristu Erika Blejknija (Eric Blakeney), sa kojim sam dugo razgovarao. Pitao sam ga šta je ljudima važno. On mi je otkrio: Ruben, svaki čovek hoće da mu se ispuni želja. Razmišljao sam analitički: Ako čovek hoće da mu se ispuni želja, prvo mora da shvati konstrukciju: šta je to želja, gde se pokreće, kuda se kreće… То nije kao u knjizi Tajna (The Secret), ti samo pomisliš a Univerzum kao čistačica ukloni sve prepreke sa tvoga puta. Realno, potrebno nam je uputstvo kako da ćovek poželi želju. Tako je nastala How to Wish. U jednoj emisiji u Americi su me pitali: Da li možete da dokažete da su vaša uputstva apsolutno tačna? Trebalo je da odgovorim američki: i Kako da ne, la, la, la… Ali, ja sam odgovorio: Niti mogu, niti hoću bilo коте da dokazujem. Ovo je knjiga -pročitaj, uradi, videćeš!

Zaista, kako da ja nekom dokažem da želja može da se ispuni kada bi sam trebalo da je ispuni? Da bi nečija želja pobedila slične želje drugih ljudi, čovek mora da nauči kako se želi. U knjizi se objašnjava kako formirati želju, pripremiti sebe, sačekati i primetiti kada se ona ispunila. Želja se realno ispunila kada se realizuju prvi njeni efekti, a ne završni rezultati. Čovek ne zna, na primer, kada auto stane na putu, a on žuri na avion, da je to dobro za njega. Iza njega, možda, ide neko koga on treba da sretne. Taj zna drugog čoveka u osiguranju a preko njega će on doći do trećeg, gde će se njegova želja ispuniti. Čovek koji želi, kreira i put kako bi ta želja trebalo da se ispuni.

 

-Kako čovek može da zna: „ah, pokvarila su mi se kola, ovo je dobar znak, počinje da mi se ispunjava želja”?

-Običan čovek – vrlo teško. Prvo, mora da bude mudar, strašno mudar i da zna da za sve što mu se dešava – postoji razlog. Ljudi uvek gledaju na kratke staze. Recimo, čovek ima veliku firmu, porodicu, razmaženo dete, ženu koja ga vara, „uspešan je”… U jednom trenutku, on gubi novac, samo što ne zaglavi u zatvoru, sin odlazi u narkomane, žena ga ostavlja… I on izneveren, na rubu egzistencije, sreće slobodnu ženu sa detetom koja se piema njemu ponaša normalno. Posle tri godine on ima opet porodicu, nije važno da li ima veliku firmu ili malu, i ako ga pitate: Hoćeš nazad?, on kaže: Ne, sada sam srećan čovek. Nije trebalo ništa stopirati. Samo, koliko znate ljudi koji će ići tim putem? Svl će gledati svoj pad kao nešto negativno, kao kraj sveta. U suštini, mi nikada ne znamo „zašto se pokvario auto”…

-Treba biti strpljiv i mudar, ipak, koliko dugo vredi čekati na ispunjenje želje?

-Svaki čovek, i žena i muškarac, hoće danas da dobije sve zdravo za gotovo. Sa jednim prijateljem koji poseduje par bolnica, dogovarao sam se da u jednoj od njih otvorim moju ordinaclju sa alternativnlm delovanjem. Da li si ikada izgubio novac?, upitao sam ga. On je rekao: Kakvo mudro pitanje – nemam to iskustvo. Nastavio sam: Znaš, ja sa tobom ne bih ulazio u posao jer ti imaš strah od gubitka novca. Potvrdio je: Apsolutno si и pravu, imam od toga strah, šta ako… Morao sam da kažem: Kad budeš izgubio novac i izlečio se od tog iskustva, onda ćemo raditi zajedno. Za sada, sačuvaću sa tobom prijateljski odnos. Znate, i gubitak gradi čoveka.

-Koliko puta ste se probudili i rekli: „Neću da proizvodim plastične čaše, danas ću da slikam”?

-То radim svakog dana. Kao mlad prošao sam fazu popularnosti i znate šta me je spasilo? Sudbi-na me je „izlomila”. То je onaj auto koji se pokvario. Svesno sam promenio državu, krenuo skoro od nule i stigao do kraljevskog nivoa, u pravom smislu te reči. U to vreme pomagao sam jednom čoveku koji je imao perspektivnu kompaniju i imao sam svoj udeo u tome. U jednom trenutku njegova kompanija je bila toliko velika, da je cela moja porodica trebalo da pređe u Švajcarsku. Rekli su mi da posao ide kao raketa. Da, rekao sam sebi, ali hoću li ja da idem kao raketa? Izašao sam iz tog posla. Čovek ne sme da se prevari kada mu se servira nevrovatno, ukusno jelo koje je otrovno… Poslednji primer: vratio sam se pre mesec dana iz Amerike. Sve je bilo super na američki način: televizija, radio, novine, gostovanje kod Dipak Čopre… i, šta s tim? Još jedna žrtva sistema. Meni je draže da razgovaram sada sa vama…

-Zašto ste izabrali baš Sibiju?

-Neću namemo da lomim svoj auto sa nadom da će neko iza doći, ne, ja to nikad ne radim. Zašto Srbija? Tako je sve išlo, znači, ima nekog smisla, ja ne komplikujem stvari.

-Kad legnete u krevet, da li ste zadovoljni ili imate misli koje vas kopkaju?

-Zadovoljan? Nisam ja toliko naivan da budem žrtva svoje sopstvene sreće. Znate, sreća -to je kraj nečeg, čovekovi prohtevi i fantazije su ispunjeni. Meni treba kreacija, to je konstantna sreća. I još jedna mala tajna, ja sam realno aktivniji kad spavam. Noć daje mogućnost, telo nije bitno, i ako znaš šta treba da radiš, ti možeš da kreiraš sve i svašta.

 

-Kada će se pojaviti knjiga How to Wish?

-On-line verzija će izaći do mog rođendana, 6. juna, i to na engleskom jeziku na kome je origlnalno i pisana. Štampana verzija pojaviće se kad se slože zvezde… a one se slažu.

-Kako se dolazi do vas?

-Samo po preporuci ili ako neko baš želi, a nema preporuku, spaja se sa mojim institutom „Sfera”.

-Koji region pokriva beogradska „Sfera”?

-Samo Srbiju. Cilj „Sfere” nije da pokrije pola sveta i pretvori se u McDonalds. „Sfera” je dijamant, ona se 20 godlna polako kreirala. Tu se ne stvara novac, već dragi ljudi budućnosti.

-Da li su se vaši saradnici, koji su godinama sa vama, promenili u drage ljude budućnosti?

-Svi ljudi u „Sferi” svakoga dana napreduju. То je vrlo dinamičan pokret. Zašto da menjamo svoje zaposlene kad se oni menjaju sami?

Vi ste iscelitelj, učitelj, izumitelj… Šta ste od toga najviše?

-Ne bih naveo ništa od toga… Tvrdim da su unutrašnje mogućnosti čoveka, pri tom ne mislim na talente, mnogo veće. Kažu da je Bog stvarao čoveka na osnovu sopstvenog izgleda ili suštine. Ako i nije tako, verujem da je Bog uložio u čoveka milijardu puta više nego što čovek sada zna. Ja to stalno proveravam. Nema veće sreće nego sresti se sa sobom, konstantno novim, videti sebe u novom cvatu, u novoj boji…

Izvor: “Ona – Kako poželeti želju” 2013 Jun, Srbija

 

Leave a Reply

